In Heuvelland zijn er alleen al op jaarbasis zo’n 2.000 evenementen. Voor politie maar ook voor gemeentes is het altijd weer een uitdaging om het merendeel van die bezoekers te bereiken. Niet alleen om ze te infomeren, maar bijvoorbeeld ook om ze te waarschuwen voor zakkenrollers. Ook op andere algemene thema’s zoals inbraak en diefstal vraagt het creativiteit om met preventieve boodschappen burgers te bereiken.

Een steeds vaker gezien communicatiemiddel en vorm van guerrilla marketing is reverse graffiti. Door op een sjabloon met een hogedrukreiniger een deel van de stoep of straat schoon te spuiten, wordt een contrast gecreëerd dat zorgt voor een zichtbare afbeelding. Met een sjabloon worden op die manier een onbeperkt aantal afdrukken aangebracht met niets anders dan water. Afhankelijk van het type ondergrond en de intensiteit waarmee het gebruikt wordt, is het aangebrachte beeld enkele weken tot maanden zichtbaar. Voor een snelle tijdelijke actie wordt ook wel kalk gebruikt.

Een originele manier om met beperkte middelen een groot bereik te genereren in de openbare ruimte met bijkomend voordeel dat het milieuvriendelijk is.

Foto: burgemeester Dieudonné Akkermans en wijkagent Guus Lacroix met een van de nieuwe sjablonen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here